Brev:
Amning efter reglerne er lavet om
18. april 2015
Alder:
6 mdr.
Amning efter reglerne er lavet om
Hej,
Et lille spørgsmål om amning efter SST pludselig besluttede, at det jeg gjorde med mine andre to unger ikke længere gælder (grrr!).
Lillebror er nu 6.5 måned gammel. En stor dreng på en 70-72 cm og. 8.5 kilo. Han blev stortset ammet fuldt til 6 måneder, men fik smagsprøver ved siden af. Han er lige som søstrene, så grød og mos er ikke hans stil. Han er gået direkte til mad i bider. Han er rigtig godt i gang med mad, og kan spise ja næsten alt. Han drikker også vand flot af kop. Han bruger ikke sut og nægter også sutteflaske.
Så til spørgsmålet. Hvordan forholder jeg mig til amning? For ham er amning drikke og trøst, der ikke er mæthed i det. Han kan spise mad lige efter en fuld amning, og han gider ikke amme særlig lang tid af gangen. Men nu hvor de ikke skal have jern fra 6 måneder, skal man så stadig give dem 400ml MME/modermælk som min i døgnet, til de bliver 1 år?
Jeg vil gerne begynde stoppe amningen om ca to uger (vi er ude og rejse i en måned, så skal lige være sikker på, at jeg kan amme på flyveren hjem). Når vi er hjemme, så er han 7 måneder. Så længe han ammer om natten, så fortsætter jeg det. Men tænker at skrue helt ned til amning om morgenen, hvis det får ham til at sove videre. Og så kun om natten. Men vil det være nok? Lige nu ammes han også i søvn (eller vugges), men den kamp tager vi, når vi kommer hjem, det tager vi ikke på et hotelværelse.
Det skal siges, at han motorisk er ret hurtig, og har kunne krybe, siden han var lige fem måneder. Og lægger an til at krydskravle meget snart. Så han bruger jo virkelig meget energi.
Bedste hilsener
Mor til tre snoaber